6. mai 2014

Ülemaailmne tervisliku toitumise päev

6. mail tähistatakse ülemaailmset tervisliku toitumise päeva. Mida ja kuidas süüa, et ka hambad püsiksid terved?

Pea kõikides toitudes leidub suhkruid, millest saavad energiat suus elavad bakterid. Kui sööte liiga tihti, siis on happerünnak kestev ja see lõhub hambaid. Kui sööte neli korda päevas ja jätate piisavalt pause, siis on süljel aega happerünnaku tagajärgi taasmineraliseerida. Pidev näksimine ei ole hea, sest see rikub hamba loomulikku tasakaalu ja happerünnaku tagajärgede parandamisele kulub rohkem aega.

Happelised toiduained muudavad hambakoe pehmeks. Karastusjoogid ja energiajoogid sisaldavad sidrunhapet, mis kahjustab hambapinda vahetult. Samuti on neis suur suhkrusisaldus, mis annab taas energiat bakteritele.

Mida kauem on toiduaine hambapinnaga kontaktis, seda kestvam on happerünnak. Seetõttu oleks hea toidukord lõpetada suhkrut mittesisaldava toidu või joogiga. Joogiks on sobiv tarbida puhast vett.

Hambasõbralikud toiduained on suhkruvabad või vähese suhkrusisaldusega. Neid on bakteritel keeruline oma ainevahetuses kasutada. Suhkrut sisaldavat toitu tuleks võimalikult vähe aega hammastega kontaktis hoida. Taimse toortoidu söömine on hambasõbralik. Ka piimatooted on hambasõbralikud, sest sisaldavad rasva, proteiini ja kaltsiumi. Pähklid on suure kaltsiumi- ja õli sisaldusega ning vähendavad happerünnaku tugevust. Šokolaad on hea, sest sisaldab päris palju rasva. Rasvad aitavad suud toidujääkidest puhastada.

Kui toitute hambasõbralikult, pesete kaks korda päevas hambaid ning käite regulaarselt hambaarsti juures hammaste ülevaatusel, siis on teie hambad terved.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar